I Want To Be An Alt

Kellina de Boer
EDITOR-IN-CHIEF

Paul Kolyer
MANAGING EDITOR

Heather Dunhill
FASHION EDITOR

CONTRIBUTING EDITORS
Kamila Brudzynska
Bernie Rothschild

Coups de cœur de Alt
Galerie de Alt
Armoire de Alt
quoi de neuf
   
Vogue Paris

Vogue Hommes

Vogue Paris Collections

IWTB SHOP

IWTBAA Black Tee

IWTBAA White Mug

IWTBAA White Tee

I Want To Be A Roitfeld

I Want To Be A Battaglia

I Want To Be A Coppola

IWTB RECOMMENDS

Chloé: Attitudes
By Sarah Mower

 

Jane & Serge
By Andrew Birkin

 

Loulou de la Falaise
By Natasha Fraser-Cavassoni

 

Halston: Inventing American Fashion
By Lesley Frowick

 

Dries van Noten
By Pamela Golbin

 

A Denim Story
By Emily Current, Meritt Elliott, Hilary Walsh 

 

Veruschka: From Vera to Veruschka
By Johnny Moncada

 

Draw Blood for Proof
By Mario Sorrenti

 

Diana Vreeland Memos:
The Vogue Years

By Alexander Vreeland

Entries by kellina (334)

mercredi
avr.132016

Vogue Paris May 2016: Lottie Moss And Lucky Blue Smith

From the Vogue Paris web site...

Pleins feux sur cette nouvelle dynastie mode déterminée à briller, mise en lumière par l'objectif de Mario Testino pour la couverture de ce numéro étoilé de mai 2016. En kiosque le 21 avril prochain.

"Qui sera la star des podiums de demain ?", écrit Emmanuelle Alt, rédactrice en chef de Vogue Paris, dans l’édito de ce numéro de mai 2016. Un pari sur l’avenir immortalisé avec audace en couverture par Mario Testino, celui qui aura photographié depuis ses débuts une jeunesse dorée qui n’a cessé de confirmer son influence au fil du temps. Presque 20 ans se sont écoulés depuis la couverture de mars 1999, le premier duo Kate Moss/Mario Testino pour Vogue Paris. Flashforward ce mois-ci, avec la petite sœur de Kate, Lottie Moss, qui affiche à tout juste 18 ans toute la détermination de son aînée aux côtés d’une autre star montante du moment, Lucky Blue Smith. Des talents de demain aux complices de toujours – Jodie Foster qui se livre avant Cannes au jeu de l’interview exclusive ou Hedi Slimanequi photographie la mode électrique du printemps-été 2016 sous le soleil de la Californie – il ne reste plus qu’à forger son propre destin. Et si la clé se trouvait dans ce numéro, en s’inscrivant au tout premier concours de mannequin organisé par Vogue Paris en partenariat avec Dior Beauté et l’agence IMG Models pour tenter de devenir le Vogue Model 2017 ?

Par Anne-Sophie Mallard le 13 Avril 2016 

A new generation is taking on the fashion world and they're determined to shine. Lottie Moss and Lucky B Smith show Mario Testino they have what it takes for the cover of our May issue, out April 21.

"Who will be the runway star of tomorrow?" writes Emmanuelle Alt, Vogue Paris editor-in-chief in her May editorial, as we place our bets on the future, boldly photographed by Mario Testino, who captures the first fashion steps of a charmed young guard gaining ground in fashion's front line. Almost 20 years have gone by since Kate Moss' first Vogue Paris cover for Mario Testino in 1999, fast forward to 2016 and the Moss on the cover is little sister Lottie, who at 18 is already showing just as much determination as Kate, posing alongside Lucky Blue Smith, another young model whose profile is currently exploding. From the talent of tomorrow to familiar faces and old friends, Jodie Foster gives an exclusive interview to Vogue ahead of the Cannes Film Festival and Hedi Slimane picks up his camera to shoot the electric fashions of Spring/Summer 2016 under the California sun as he prepares to take on a new challenge. And if it’s new challenges you're looking for, don't miss the launch of the Vogue Model 2017competition in partnership with Dior Beauté and IMG if you think you have what it takes. Life goals? A place in the fashion firmament.

By Anne-Sophie Mallard, translated by Kate Matthams-Spencer the 13 April 2016

connect with iwtbaa   bloglovin  |  facebook  |  pinterest  |  tumblr  |  twitter

Vogue Paris May 2016 cover image © 2016 Condé Nast. All Rights Reserved.

mercredi
mars302016

Vogue Paris Translation: Le Point De Vue De Vogue March 2016

Le Point De Vue De Vogue
Par Emmanuelle Alt

Cette photo du mannequin Iselin Steiro par David Sims a été prise en 2010 à l’occasion des 90 ans de Vogue Paris. Dans ce numéro anniversaire qui célébrait avec éclat la mode, ses figures de légende, les couturiers, leurs muses, David et moi sommes tombés d’accord instantanément sur l’inspiration majeure de ces quarante dernières années. C’est à l’influence extraordinaire de David Bowie que nous avions voulu rendre hommage. Un artiste comme tombé d’une autre planète, une carrière filée brillamment entre muses et résurrections, sous les masques ingénieux et troublants de Ziggy Stardust, Major Tom, Aladdin Sane ou le Thin White Duke. Bowie, le prophète pop, a tout osé, l’androgynie, l’ambiguïté sexuelle, le glam, les paillettes, animé par sa passion pour le théâtre, le cabaret ou le mime. Il est sans conteste la star qui aura, au prisme de ses identités successives, imposé sans avoir l’air d’y toucher le style le plus marquant de la sphère rock. Pas une saison de défilés ne passe sans qu’une citation à cet objet de culte planétaire ne hante les podiums. David Bowie nous a quittés au moment même où nous bouclions ce numéro. Il lui est dédié.

The Point Of View Of Vogue
By Emmanuelle Alt

This photo of model Iselin Steiro by David Sims was taken in 2010 on the occasion of 90 years of Vogue Paris. In this anniversary issue celebrating with a bang fashion, its legendary figures, fashion designers and their muses, David and I instantly agreed on the major inspiration of the past forty years. It is the extraordinary influence of David Bowie to which we wanted to pay homage. An artist that seemed to fall from another planet, a career brilliantly spun between muses and resurrections, under the ingenious and disturbing masks of Ziggy Stardust, Major Tom, Aladdin Sane and the Thin White Duke. Bowie, the pop prophet, dared all, androgyny, sexual ambiguity, glam, glitter, animated by his passion for the theater, cabaret, and mime. He is undoubtedly the star who will, through the prism of his successive identities, impose without seeming to touch the most striking style of the rock sphere. Not a fashion season passes without a citation to this object of planetary worship haunting the catwalks. David Bowie left us just as we completed this issue. It is dedicated to him.

Translation from French to English by Kellina de Boer

View the editorial that Emmanuelle Alt features above, “Androgyne,” with Iselin Steiro as photographed by David Sims for the October 2010 issue of Vogue Paris.

connect with iwtbaa   bloglovin  |  facebook  |  pinterest  |  tumblr  |  twitter

Vogue Paris editorial image © 2016 Condé Nast. All Rights Reserved.

mercredi
mars162016

Vogue Paris April 2016: Cindy Crawford And Kaia Gerber

From the Vogue Paris web site...

Un portrait de famille exclusif, réunissant pour la première fois mère et fille sous l’objectif du photographe Mario Testino, en kiosque le 24 mars prochain.

"La ressemblance est saisissante. Les mêmes yeux bruns corsés par des sourcils épais, le même sourire à décrocher les étoiles, une cascade de cheveux à faire pâlir d’envie Barbie et une silhouette, véritable miracle génétique : Kaia Gerber, la fille de Cindy Crawford, en couverture de ce numéro avec sa mère, est une réplique à l’identique, version "teenage tanagra", de la star étendard du phénomène supermodels des années 90. C’est la première fois qu’elles posent toutes les deux en couverture d’un Vogue sous l’œil bienveillant de Mario Testino." écrit Emmanuelle Alt, rédactrice en chef de Vogue Paris, dans l’édito de ce numéro d’avril 2016. Un tendre portrait, immortalisé sous le soleil de Malibu, faisant revivre le souvenir des photos au naturel qui ont construit la légende de Cindy Crawford, au moment où la jeune Kaia fait ses premiers pas dans les campagnes du moment. Ce premier shoot, elles l’ont pensé ensemble, mutuellement bercées par les conseils de l’une et la fraîcheur de l’autre, avant de décider que ce sera le seul et l’unique, pour laisser Kaia trouver son propre chemin vers les feux des podiums. Une même complicité, qui sert de fil rouge à ce numéro d’avril sublimant la beauté en héritage – des sœurs Ruth & May, invitées d’honneur de la série Bell à tomber, au charme de Dakota Johnson en passant par la filmographie accomplie de Chiara Mastroianni. A moins de vouloir approcher ces dynasties d’un peu plus près, en feuilletant à l’envi les albums de famille de légende, que l’on se plaît à fantasmer à la ville comme à l’écran. De quoi inspirer les jolies têtes blondes, qui rêvent à une Vie de Château dans le supplément enfants de ce numéro qui prend le temps de revenir à l’essentiel, la famille.

Par Anne-Sophie Mallard le 15 Mars 2016

Mother and daughter posed together for Mario Testino for the first time for our April cover, in an exclusive family portrait. Out March 24.

"The family resemblance is striking. There’s the same brown eyes that gaze out from underneath the same full brows, the smile could charm the stars out of the sky, the cascade of hair would have Barbie green with envy and same enviable figure from the same genetic miracle. Cindy Crawford's daughter Kaia Gerber joins her on our cover this month and she’s a carbon copy of her mother at the same age, the original supermodel in the 1990s. For the first time, the pair pose together for Vogue, in the safe hands of Mario Testino," writes Emmanuelle Alt, Vogue Paris editor-in-chief, in her April editorial. And as Kaia Gerber takes her first steps in the industry with a campaign for Alexander Wang, this tender family portrait shot under the Malibu sun takes us back to the early beach shots that sent Cindy’s own career skywards. The connection on-set was palpable, with Cindy giving her daughter advice and Kaia lighting up the shoot with her fresh-faced beauty, but both decided that this would be the only time they would shoot together to allow Kaia to find her own feet in the industry. That sense of beauty heritage is tangible elsewhere in this issue, as model sisters Ruth & May Bell pose together for us in Bell à tomber, we succumb to the charms of Melanie Griffiths’ daughter Dakota Johnson and browse the back catalog of another creative heir, Chiara Mastroianni. Dive into the family photos of the great dynasties, as we show you how to life the château life with your own darling offspring in the children’s supplement as April sees a return to what’s most important in life: family.

Vogue Paris April 2016, out March 24

By Anne-Sophie Mallard, translated by Kate Matthams-Spencer

connect with iwtbaa   bloglovin  |  facebook  |  pinterest  |  tumblr  |  twitter

Vogue Paris April 2016 cover image © 2016 Condé Nast. All Rights Reserved.

mardi
févr.092016

Vogue Paris March 2016: Gigi Hadid

From the Vogue Paris web site...

Photographié par le duo Mert & Marcus, le phénomène du moment mène la danse de ce numéro tourné vers les jeunes talents de demain. En kiosque le 18 février prochain.

"David Bowie est sans conteste la star qui aura, au prisme de ses identités successives, imposé sans avoir l’air d’y toucher le style le plus marquant de la sphère rock. Pas une saison de défilés ne passe sans qu’une citation à cet objet de culte planétaire ne hante les podiums. David Bowie nous a quittés au moment même où nous bouclions ce  numéro. Il lui est dédié", écrit Emmanuelle Alt, rédactrice en chef de Vogue Paris, dans l’édito du numéro de mars 2016. Une incroyable capacité à se réinventer sous les filtres changeants de la pop culture, qui aura ouvert la voie à toute une série de néo visionnaires se laissant guider par leur simple désir créatif. C’est cette volonté de forger la mode de demain que Vogue Paris célèbre ce mois-ci. De la beauté high-tech aux impulsions de Wanda Nylon en passant par la fougue d’Edie Campbell, qui ose toutes les métamorphoses sous l’objectif de David Sims et le cast de Zoolander 2, c’est toute une jeune garde qui emboîte le pas à la nouvelle star des podiums, Gigi Hadid. Sous l’objectif de Mert & Marcus, la jeune californienne, dont chaque apparition affole sa horde de fans connectés, lève le voile sur les secrets de son corps et de son mental, forgé aux mantras et autres préceptes healthy made in L.A, qui l’ont propulsé dans le sillage d’un autre supertop invité de ce numéro, Eva Herzigova. Une audace rendue encore plus inspirante par l’effeuillage exclusif livré à Vogue par une Isabelle Huppert sans filtres.

Vogue Paris n°965, en kiosque le 18 février

Par Anne-Sophie Mallard le 09 Février 2016


The new-generation fashion phenomenon leads a celebration of young talent with a double cover shot by Mert & Marcus. Model of the moment Gigi Hadid fronts the March issue, out February 18.

"Through his different personae, David Bowie was without doubt the star who defined the most striking style in rock music. Not a season has passed without reference on the runway to an artist who was the object of worldwide devotion. David Bowie left this world just as we were closing this issue. It is dedicated to him.", writes Vogue Paris Editor-in-Chief Emmanuelle Alt, in her March 2016 editorial. Bowie's incredible capacity to reinvent himself under the shifting spotlight of pop culture opened the way for a generation of neo-visionaries, guided by their creativity alone and it's that same desire to blaze a fashion trail for tomorrow that we are celebrating this month. From Wanda Nylon's high-tech beauty, to the shape-shifting Edie Campbell seen by David Sims via the cast of Zoolander 2, a new generation of fashion stars is led by current queen of the runway Gigi Hadid, whose every step is tracked by her legions of social media followers. Based on super healthy Los Angeles precepts, the California girl shares the secrets for taking care of body and mind that have seen her step into the high heels of supermodels of another generation, including Eva Herzigova, also a guest this month. And audacity is made even more inspiring by an unfiltered Isabelle Huppert, who lays herself bare exclusively for Vogue.

Vogue Paris March 2016, on newsstands and in apps stores around the world, February 18

By Anne-Sophie Mallard, translated by Kate Matthams-Spencer the 09 February 2016

connect with iwtbaa   bloglovin  |  facebook  |  pinterest  |  tumblr  |  twitter

Vogue Paris March 2016 cover image © 2016 Condé Nast. All Rights Reserved.

dimanche
janv.312016

Vogue Paris Translation: Le Point De Vue De Vogue December 2015/January 2016

Vanessa Paradis au Normandy, Deauville, décembre 1989, par Bettina Rheims

Le Point De Vue De Vogue
Par Emmanuelle Alt

Moue ingénue, regard comme un défi, corps de lolita électrisé par un micro-short en jean, telle était la Vanessa Paradis au crépuscule des années 90 : une apparition — déflagration dans le paysage pop français. Cette photo signée Bettina Rheims est ma seule et unique collaboration en tant que styliste avec Vanessa.

Plus de vingt ans ont passé, j’ai toujours suivi d’un œil curieux et admiratif la carrière sur scène et au cinéma de Vanessa, tout comme ses choix d’une vie discrète et repliée, entre Paris et Hollywood, élégant bras d’honneur à l’insatiable voracité des paparazzi et de la presse people. Surexposée depuis ses 14 ans et le succès phénoménal de Joe le taxi, sa popularité élégamment façonnée grâce à Serge Gainsbourg, Patrice Leconte, Jean-Paul Goude pour Chanel ou encore Benjamin Biolay, elle a su converger tout son mystère. Un défi, à notre époque, qu’elle relève avec grâce. Rien d’étonnant donc à ce que Vanessa se voit offrir la rédaction en chef de ce Vogue de Noël. C’est une occasion rêvée pour elle de se dévoiler en toute confiance et, pour moi, de la retrouver toutes ces années après sur un plateau photo. Avec le même plaisir.

The Point Of View Of Vogue
By Emmanuelle Alt

Ingénue pout, gaze like a challenge, body of Lolita electrified by denim micro-shorts, such was the Vanessa Paradis at the dusk of the 90s: an apparition — deflagration in the French pop landscape. This photo signed Bettina Rheims is my one and only collaboration as stylist to Vanessa.

More than twenty years have passed, I have always followed with a curious and admiring eye the career on stage and screen of Vanessa, like her choice of a discreet life and folded, between Paris and Hollywood, elegant bras d’honneur to the insatiable voracity of the paparazzi and the tabloids. Overexposed since she was 14 years old and the phenomenal success of “Joe le taxi,” her popularity elegantly shaped thanks to Serge Gainsbourg, Patrice Leconte, Jean-Paul Goude for Chanel or even Benjamin Biolay, she was able to converge all of her mystery. A challenge, in our time, which she meets with grace. It is therefore not surprising that Vanessa was offered editor in chief of Vogue this Christmas. This is a great opportunity for her to disclose in confidence and, for me, to find her after all these years on a photo board. With the same pleasure.

Translation from French to English by Kellina de Boer

connect with iwtbaa   bloglovin  |  facebook  |  pinterest  |  tumblr  |  twitter

Vogue Paris editorial image © 2016 Condé Nast. All Rights Reserved.

Page 1 ... 2 3 4 5 6 ... 67 Next 5 Entries »